هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (+عکس)
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (+عکس)
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نویسنده : RmZiRn
در این مطلب شهرهای در حال پیشرفت و هوشمند جهان، معرفی می شوند که از نظر میزان خلاقیت، نوآوری و کیفیت زندگی در صدر برترین ها قرار دارند.
پول‌نیوز- در این فهرست اسامی شهرها، از آخر به اول آمده است.

 
Baltimore, USA

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

بالتیمور، بزرگ ترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در کشور آمریکا است. شهر بالتیمور بیست و ششمین شهر بزرگ در ایالات متحده آمریکا است. شهرهای بالتیمور تاوسون (Towson) و کلومبیا (Columbia) منطقه شهری بالتیمور را تشکیل می دهند. جمعیت منطقه شهری بالتیمور بیش از ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر است. بدین ترتیب بالتیمور بیست و دومین شهر پر جمعیت آمریکا است.

Chicago, USA

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

شیکاگو بزرگ ترین شهر ایالت ایلینوی و سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است . شیکاگو به عنوان پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه ایالات متحده به شمار می رود. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است. شیکاگو تاثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی، و سیاست دارد و دارای سه خط مترو و دو فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی اوهر (O'Hare) دومین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می رود.


Stockholm, Sweden

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

استکهلم، پایتخت کشور سوئد و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر روی چهارده جزیره که با پل پیوند دارند بنا شده‌است و مرکز و پیرامونش حدود 24 هزار جزیره دارد. به خاطر آب‌راه‌های زیاد موجود در استکهلم، آن را «ونیز شمال» نیز نامیده‌اند. طول روز در استکهلم در اوایل تابستان بیش از ۱۸ ساعت و در اواخر پاییز در حدود ۶ ساعت است. بخش اعظم مردم این شهر در صنعت خدمات مشغول به کار هستند. استکهلم یکی از پاکیزه ترین کلان شهرهای دنیا به شمار می رود.

Sydney, Australia

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

سیدنی، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. سیدنی نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت‌های بی‌شمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند. در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.

Amsterdam, Netherlands

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

هلند، کشوری کوچک و پایتخت آن شهر آمستردام است. اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند به‌شمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هسته اصلی شهر تاریخی آمستردام در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد.

در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیه کانال های بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

Eindhoven, Netherlands

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

آیندهوون، شهری زیبا، مدرن و صنعتی است در استان برابانت شمالی در جنوب شرقی هلند که محل تولد کارخانه‌ های فیلیپس محسوب می‌شود. مجسمه وی نیز در شهر ساخته شده است. این شهر مهد فناوری است.

Copenhagen, Denmark

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک است و برای بیشترین دستمزدهای خود در سطح جهان شهرت دارد. دانمارک برای متقاضیان کار خارجی، مقصد موردتوجهی است.

Dallas, USA

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)
دالاس، نهمین شهر بزرگ در آمریکا و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس است. این شهر از دوران بسیار قدیم بخاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه‌آهنش بسیار مهمی محسوب می‌شد. معمولاً وقتی صحبت از شهر دالاس می شود منظور منطقه کلان‌شهر دالاس-فورت وورث است. اقتصاد این منطقه نیز جزء اقتصادهای برتر آمریکا بوده و رتبه ششم بزرگترین اقتصاد در آمریکا را دارد. همچنین در سال ۲۰۱۳ و با موفقیت در توسعه اشتغال و کاهش بیکاری، این منطقه کلان‌شهری با داشتن بیش از ۳ میلیون شغل غیر کشاورزی تواسنت به چهارمین مرکز اشتغال‌زایی در آمریکا تبدیل شود.

Los Angeles, USA

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

لُس‌آنجـلس، بزرگ ترین شهر ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک است. اغلب به صورت خلاصه LA و با لقب شهر فرشتگان یاد می‌شود. اقتصاد لس‌آنجلس بر پایه واردات و صادرات، صنایع سرگرمی، هوافضا، فن آوری و گردش‌گری است. بنادر به هم پیوسته لانگ بیچ درگاه واردات و صادرات به کشورهای شرق آسیا هستند و مقام پنجم پر رفت و آمد ترین بندر دنیا را دارا هستند. لس‌آنجلس بزرگترین مرکز ساخت و ساز در غرب ایالات متحده است. شرکت‌های سرگرمی از قبیل فاکس قرن بیستم و هوافضا مانند نورثروپ گرومن در این شهر قرار دارند.

Philadelphia, USA

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

فیلادلفیا، ششمین شهر پر جمعیت ایالات متحده آمریکا است. این شهر دومین شهر بزرگ ساحل شرقی آمریکا بعد از نیویورک، و شهر مهم ایالت پنسیلوانیا است. فیلادلفیا نخستین پایتخت آمریکا است و قانون اساسی آمریکا در این شهر و در تالار استقلال این شهر به امضا رسیده‌است.

Oslo, norway

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

اسلو بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور نروژ است. اسلو همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک شهرستان (شهرستان اسلو) نیز هست. این شهر مرکز مهمی برای صنایع دریایی است.

Seoul, South Korea

هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (عکس)

سِئول، پایتخت و کلان شهر کشور کره جنوبی با جمعیت بیش از ۱۰ میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. شهر سئول از ساختار زیربنایی بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است و متروی آن که هرساله بیش از ۲۰۰ میلیون مسافر را جابجا می‌کند سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است. بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۸۸ و مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲ در این شهر بر‌گزار شد. سئول مرکز حکومتی، تجاری، مالی و تولیدی کرهٔ جنوبی است. بخش‌های حکومتی شهری و فدرالی کارفرمایان اصلی شهر هستند. کارخانجات تولیدی عمده شامل نساجی، پوشاک، تولیدات فلزی، محصولات شیمیایی، غذای آماده شده، تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، ماشین آلات و مواد چاپی هستند. بورس سهام تجاری کره نیز در جزیرهٔ یوئیدو واقع است. ایستگاه راه آهن سئول ایستگاه نهایی برای خطوط راه آهن اصلی شمال-جنوب و شرق-غرب در کرهٔ جنوبی به شمار می‌آید. سئول همچنین برای راه‌های اتوبوسرانی با فواصل زیاد و بزرگراههای اصلی کاربری دارد. فرودگاه بین‌المللی اینچئون (Incheon (International Airport در غرب بخش مرکزی سئول واقع شده‌است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , دریچه ی فن آوری اطلاعات , گردشگری ایران وجهان , دانستنی ها , خبر خوان , ,
برچسب‌ها: هوشمندترین شهرهای جهان را بشناسید (+عکس) ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» رنگی‌ترین تصویر دنیای مهندسی از یک دوچرخه‌سوار
» in Japan
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» عکس های زیبا از طبیعت ژاپن
» تصاویر زیبا از ایران، طبیعت اسالم
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» RAR for Android
» شماره گو
» PolyClock™ World Clock
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» آموزش تصویری برطرف کردن کرش فایرفاکس
» Photaf Panorama Pro 3.2.6 – گرفتن عکس پانورما در اندروید
» مجموعه 70 زنگ اس ام اس جدید و زیبا
» ترفند اندروید، چگونه یک موسیقی دلخواه به زنگ های پیشفرض اندروید اضافه کنیم؟
» درختی که 40 نوع میوه می‌دهد + عکس
» اینترنت دانلود منیجر خود را رایگان رجستری کنید
» سرعت دانلود را پنج برابر کنید
» دانلود IDM - قدرتمند‌ترین نرم افزار مدیریت دانلود
» نگاهی به یک شایعه در خصوص کوه پردیس جم+ عکس
» عملیات جستجوی دو جوان غرق شده در دریاچه زریوار بعد از گذشت 22 ساعت پایان یافت.
» دشت شقایق ییلاق کرمون اسالم +تصاویر
» بهشت سوباتان+تصاویر-1
» بهشت سوباتان+تصاویر-2
» بهشت سوباتان+تصاویر-3
» تصاویر زیبا از پارک ۷ هکتاری چمارسرا رشت
» تصاویر/ زیبایی های طبیعت گیلان
» پايين ترين تعرفه سيم كارت هاي دائمي با بسته هاي عيدانه همراه اول
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» سواحل شهر پوستیانو در جنوب کشور ایتالیا
» عکس روستاهای کلوسه، وستگان و کاهگان شهرستان فریدونشهر
» نقش رنگین کمان در آسمان ابری فریدونشهر
» تصاویر طبیعت بهاری فریدونشهر
» از اشک گل لاله واژگون برای سیاوش تا مظلومیت آن
» Showa Memorial Park-1
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» کم کردن حجم موزیک
» انتقال دیتا به مموری با AppMgr Pro III (App 2 SD) v3.35 Patched
» دشمن نکونام و دوست قلعه نویی را بیشتر بشناسید
» افزایش سرعت و کارآیی ویندوز تنها با یک کلیک + دانلود نرم‌افزار
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» دانلود نرم افزار ربنا
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» خودروی جدید BMW مدل ۲۰۱۴ ۳۲۸d xDrive Wagon

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409