«مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است!
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
«مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است!
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
نویسنده : RmZiRn
روستای «مصر» در مرکز ایران از جاذبه‌های منحصر به فرد طبیعی استان اصفهان است.
به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال‌های اخیر شاهد گسترش فرهنگ گردشگری در کشور بوده‌ایم و در این میان علاقه‌مندی به سفر‌های خارج از کشور نیز بیش از پیش افزایش یافته است. این موضوع اگر‌چه از دیدگاه جهانگردی و کسب تجربه و اطلاعات امری پسندیده است اما این در حالی است که هنوز بسیاری از مردم کشورمان شناخت کافی نسبت به مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری تعداد زیادی از شهرهای ایران ندارند.
 
در حالی که اگر هزینه‌های سفرهای خارجی در داخل ایران که تاریخ و تمدنی کهن و طبیعی کم‌نظیر دارد، ‌صرف شود اثرات مثبت چشمگیری در زمینه‌های مختلف از جمله هتلداری، صنایع دستی،‌ حمل و نقل و غیره خواهد داشت که در مجموع موجب رونق اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی می‌شود.
 
در ایران‌زمین، قصد داریم تا هر هفته با معرفی یکی از جاذبه‌های سرزمین‌مان اطلاعاتی در‌جهت آشنایی بیشتر با مناطق گردشگری ارائه کنیم. 
 
«مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است!
 
استان اصفهان در مرکز ایران به دلیل وجود بناهای تاریخی و تولید انواع مختلف صنایع دستی، همواره یکی از قطب‌های گردشگری کشورمان به شمار می‌آمده است. البته امروز این استان قطب تولید آهن، فولاد و پتروشیمی نیز هست.
 
در خصوص نامگذاری این استان نظرات متفاوتی وجود دارد؛ اما اغلب نویسندگان اصفهان را برگرفته از اسپهان (به محل گرد آمدن سپاه) می‌دانند؛ چرا که این منطقه در دوران پیش از اسلام و بویژه در زمان فرمانروایی ساسانیان مرکز جمع شدن سپاهیان بوده است.
 
اما پیشینه تاریخی اصفهان تنها عامل جذب گردشگران به این استان نیست. حدود 10 درصد از بیابان‌های کشور در اصفهان واقع شده که وجود همین بیابان‌ها آن را از طبیعت کویری و زیبایی برخوردار کرده که روستای «مصر» یکی از آنهاست.
 
این روستا در توابع شهرستان خور و بیابانک در 35 کیلومتری شرق شهر جندق و 60 کیلومتری شمال خور واقع شده است.
 
«مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است!
 
از آنجا که این روستا در جنوب کویر قرار گرفته، دارای آب و هوای گرم و خشک است و ساکنان آن به کشاورزی (تولید و زعفران و گندم) و دامداری مشغولند. البته حضور گردشگران موجب تغییراتی در نحوه کسب و کار مردم روستا شده و بسیاری به ارائه خدمات به مسافران می‌پردازند.
 
«مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است!
 
کویر «مصر» جزو مناطق تحت حفاظت کویر مرکزی ایران قرار دارد که شکار در آن ممنوع است. از نظر پوشش گیاهی، گونه‌های رایج کویری از جمله قیچ،‌ درمنه و انواع گون را می‌توان در آن مشاهده کرد. حیات وحش منطقه نیز گونه‌های زیادی همچون دوپای کوچک،‌ خرگوش،‌ روباه و گربه شنی، دوپای کانگورویی و ... را شامل می‌شود که در فصول گرم و بویژه در شب قابل مشاهده هستند.
 
روستای «مصر» و اطراف آن به دلیل جاذبه‌هایی همچون چال سکنون،‌ نیزار مصر،‌ رمل‌های ماسه‌ای، تخت عباسی، تخت عروس و دریاچه‌ نمک سکنون گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.
 
«مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است!
 
علاوه بر این تعداد زیادی از ستاره‌شناسان، این روستا را برای برپایی کارگاه‌های رصدی خود انتخاب می‌کنند تا از جلوه‌های منحصر به فرد آسمان کویر در شب بهره‌مند شوند.
 
در حال حاضر فعالیت‌هایی همانند موتورسواری و شترسواری در کویر نیز در این روستا برای استفاده گردشگران راه‌اندازی شده است.
 
سفر به کویر «مصر» قطعا تجربه‌ای متفاوت نسبت به سفرهای پیشین ما خواهد بود که هیچ گاه فراموشش نخواهیم کرد.
 
 
 
 
 
گزارش از: زهرا علی اکبرلو
 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: , گردشگری ایران وجهان , دانستنی ها , محیط زیست , ,
برچسب‌ها: «مصر»ی که در قلب ایران جای گرفته است! ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» in Japan
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» عکس های زیبا از طبیعت ژاپن
» تصاویر زیبا از ایران، طبیعت اسالم
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» نگاهی به یک شایعه در خصوص کوه پردیس جم+ عکس
» دشت شقایق ییلاق کرمون اسالم +تصاویر
» بهشت سوباتان+تصاویر-1
» بهشت سوباتان+تصاویر-2
» بهشت سوباتان+تصاویر-3
» تصاویر زیبا از پارک ۷ هکتاری چمارسرا رشت
» تصاویر/ زیبایی های طبیعت گیلان
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» سواحل شهر پوستیانو در جنوب کشور ایتالیا
» عکس روستاهای کلوسه، وستگان و کاهگان شهرستان فریدونشهر
» نقش رنگین کمان در آسمان ابری فریدونشهر
» تصاویر طبیعت بهاری فریدونشهر
» از اشک گل لاله واژگون برای سیاوش تا مظلومیت آن
» Showa Memorial Park-1
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» کاخی که 7 شاه ایرانی را در خود جای داده است
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» وقتی حیوانات هم گُر می‌گیرند
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» دانلود نرم افزار مشاهده وضعیت آب و هوایی دنیا Earth Alerts 2014.1.174
» مازندران، دروازه بهشت
» زیبایی‌های ایران: هتل صخره‌ای کندوان
» آلبوم تصویری: جنگل دو هزار و سه هزار
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» برندگان مسابقه بین المللی عکاسی حیات وحش
» خلاقیت شگفت انگیز یک هنرمند «چشم انداز صحرا»
» نقاشی سه بعدی، در بستر ساحل
» عکس‌های بارانی
» مناظر دیدنی! (عکس)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409