9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
9 حقیقت شگفت‌انگیزی که در مورد گوشی موبایل نمی‌دانید
تاریخ : سه شنبه 3 فروردين 1395
نویسنده : RmZiRn

در سال‌های اخیر، تلفن‌های همراه به ابزارهای اعتیاد‌آوری تبدیل شده‌اند. در حقیقت، تصور زندگی بدون آن ها غیر ممکن است؛ اما شما چقدر در مورد این دوست همیشه همراه می‌دانید؟ در اینجا حقایق غافلگیر‌کننده‌ای در مورد گوشی‌های موبایلی که شما به طور متوسط در روز بیش از ۸۵ بار با آن کار می‌کنید را برایتان بازگو می‌کنیم.

 

۱. اولین تلفن همراه مربوط به شرکت موتورولا بود که Motorola Dyna TAC 8000X نام داشت.

مارتین کوپر، کارمند ارشد موتورولا در سال ۱۹۸۳ اولین گوشی تلفن همراه را ابداع کرد. این گوشی با وزن ۱.۱ گیلوگرم قابلیت ذخیره‌ی ۳۰ مخاطب و مدت زمان مکالمه‌ی ۳۰ دقیقه را داشته، قیمت این گوشی حدودا ۳۳۹۹ دلار بوده است.

اولین تلفن همراه عرضه شده توسط موتورولا

 

۲. اولین تماس تلفنی با موبایل در ۳ آوریل ، سال ۱۹۷۳ بوده است

مارتین کوپر در تاریخ ۳ آوریل ۱۹۷۳، با نخستین تلفن همراه توسعه یافته موتورولا TAC Dyna، اولین تماس تلفنی با موبایل به دکتر جوئل را برقرار کرد.

alt

 

۳. نخستین تلفن همراه هوشمند توسط IBM ارائه شد

ابتدایی‌ترین گوشی‌هوشمند بیش از ۲۰ سال سن دارد و در تاریخ ۱۶ اوت سال ۱۹۹۴ توسط IBM عرضه شد که در ابتدا "ماهی گیر" نام داشت؛ ولی قبل از ارائه‌ی نهایی آن در سال ۱۹۹۴ اسم آن به  "برقرارکننده‌ی ارتباط شخصی سیمون" تغییر داده شد. این اولین گوشی دارای صفحه‌نمایش لمسی بود که می‌توانست به راحتی با کمک قلم یا انگشت عمل کند و برنامه‌هایی از قبل نصب شده مانند تقویم، ماشین حساب، دفترچه آدرس، و دفترچه یادداشت را داشت.

 

۴. ۹۰% تلفن‌های همراه در ژاپن ضدآب هستند

گوشی ضد آب

نکته‌ی جالب در مورد ژاپنی‌های علاقه مند به استفاده از گوشی موبایل حتی در زیر دوش،  ضد آب بودن ۹۰% تلفن‌های مورد استفاده در این کشور است.

 

۵. در سال ۲۰۱۲، کمپانی اپل ۳۴.۰۴ میلیون گوشی آیفون را به فروش رسانده است

آیفون 5

شرکت اپل در سال ۲۰۱۲ در طول ۱۴ هفته ۳۴.۰۴ میلیون دستگاه آیفون را فروخته است. این آمار معادل فروش ۲۶۲ گوشی در دقیقه یا ۴ عدد در ثانیه است.

 

۶.گران‌قیمت ‌ترین گوشی موبایل متعلق به اپل با ارزش ۱۵.۳ میلیون دلار  است

آیفون 15 میلیون دلاری

در عصر تکنولوژی تقریبا همه دارای یک تلفن همراه هستیم؛ این تلفن‌های مورد استفاده شامل گوشی‌های هوشمند و عادی می‌شوند.  مسلما همه انسان‌ها توانایی مالی برای داشتن یک زندگی مجلل و لذت بردن از آن را ندارند؛ اما تعدادی از آدم‌های خوش‌شانس این امکان را دارند. کمپانی اپل گوشی آیفون ۵ را که به طور کامل با ۲۶ قیراط الماس سیاه پوشانده شده بود، برای این گروه خوش‌اقبال ارائه کرد. این گوشی که به گران‌قیمت‌ ترین تلفن همراه تبدیل شد، ۱۵.۳ میلیون دلار قیمت داشت.

 

۷. سیستم‌عامل اندروید مورد استفاده‌ی  ۸۰% از کاربران جهان است

هیچ شکی در پادشاهی آیفون در میان تلفن‌های همراه هوشمند نیست؛  با وجود این که این گوشی از نظر فروش در رده اول قرار می‌گیرد، سیستم‌عامل آیفون در بازار گوشی‌های هوشمند حکم‌فرمایی نمی‌کند. به گفته‌ی Camscore، اندروید با درصد استفاده‌ی ۸۲% توسط کاربران، بر بازار IOS غلبه می‌کند.

 

۸. بالاترین صورتحساب تلفن همراه ۲۰۱ هزار دلار بوده است

همه ما نگران پرداخت قبض های رو به افزایش خود هستیم؛ قبض تلفن همراه نیز یکی ازآن ها است. خب تصور کنید که به جای سلینا ارونز بودید؛ کسی که بزرگ‌ترین شوک زندگی خود را هنگامی دریافت کرد که با قبض موبایل ۲۰۱ هزار دلاری خود روبرو شد. دلیل این اتفاق چه بوده است؟  سلینا دو برادر ناشنوا و لال داشت که از طریق پیام متنی با او ارتباط برقرار می‌کردند. این در حالت عادی مشکلی ایجاد نمی‌کرد؛ ولی مشکل زمانی شروع شد که یکی از برادرها در سفر خود به کانادا بیش از ۲۰۰۰ پیام متنی برای او ارسال کرد. سلینا همچنین فیلم‌هایی با هزینه‌ی ۲۰۰۰ دلار به ازای هر فیلم دانلود کرد که منجر به بالارفتن صورتحساب موبایلش شد.

 

۹. ۶۵٪ از کاربران گوشی‌های هوشمند برنامه ها را در ماه ارائه‌ی خود دانلود نمی‌کنند

با وجود این که تقریبا ۲.۸ میلیارد نفر جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. یک گزارش نشان می‌هد که تنها ۳۵ درصد از کاربران یک برنامه را در ماه اولی که ارائه می‌شود، دانلود می‌کنند.

 

 

http://www.30cd.biz/upload_pic/1455435749.jpg

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: دریچه ی فن آوری اطلاعات , دانستنی ها , آموزش , ,
برچسب‌ها: مجله دانستنی ها , اطلاعات عمومی , موبایل ,
مطالب مرتبط با این پست
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» رنگی‌ترین تصویر دنیای مهندسی از یک دوچرخه‌سوار
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» فواید آب سرد برای پوست
» RAR for Android
» شماره گو
» PolyClock™ World Clock
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» آموزش تصویری برطرف کردن کرش فایرفاکس
» Photaf Panorama Pro 3.2.6 – گرفتن عکس پانورما در اندروید
» مجموعه 70 زنگ اس ام اس جدید و زیبا
» ترفند اندروید، چگونه یک موسیقی دلخواه به زنگ های پیشفرض اندروید اضافه کنیم؟
» اینترنت دانلود منیجر خود را رایگان رجستری کنید
» سرعت دانلود را پنج برابر کنید
» دانلود IDM - قدرتمند‌ترین نرم افزار مدیریت دانلود
» آموزش لغو عضویت در گروه های یاهو
» پايين ترين تعرفه سيم كارت هاي دائمي با بسته هاي عيدانه همراه اول
» 11 نکته‌ای که باید قبل از ارسال هر ایمیل به آن توجه کنیم
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» کم کردن حجم موزیک
» انتقال دیتا به مموری با AppMgr Pro III (App 2 SD) v3.35 Patched
» افزایش سرعت و کارآیی ویندوز تنها با یک کلیک + دانلود نرم‌افزار
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» دانلود نرم افزار ربنا
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)
» برنامه های ضروری ویندوز (6)
» خودروی جدید BMW مدل ۲۰۱۴ ۳۲۸d xDrive Wagon
» برنامه های ویرایش تصویر
» چگونه گالری تصاویر بسازیم؟
» نکاتی برای عکاسی بهتر
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه2
» آموزش اشتراک گذاری در یک شبکه
» نرم افزار طراحی برنامه زمانی مدارس aSc TimeTables v2014.11.12
» مترجم "رایگان و آنلاین" در رایانه شما + دانلود
» "VLC Player" برای پخش تمام فایل‌های چند رسانه‌ای + دانلود
» چگونه از "فلش مموری" خود مراقبت کنیم؟
» با عکس‌هایتان جادو کنید!
» دانلود نرم افزار مشاهده تصاویر و پخش فایل های ویدئویی و صوتی J.River Media Center v19.0.156
» دانلود مجموعه ابزارهای مفید و کاربردی برای ویندوز NirLauncher v1.18.68
» دانلود نرم افزار مشاهده وضعیت آب و هوایی دنیا Earth Alerts 2014.1.174
» 15 نشانه سرطان که آقایان نادیده می گیرند
» نشاط با دارچین
» ۵ تا علامت که نشون میده وقتشه کارتون رو عوض کنید
» تقویم محتوا چیست و چگونه تدوین می شود؟ (به همراه نمونه)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409