۱۹هزار تومان بدهید، مراسم ختم مجازی برگزار کنید
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
۱۹هزار تومان بدهید، مراسم ختم مجازی برگزار کنید
تاریخ : جمعه 2 مهر 1395
نویسنده : RmZiRn

ایران وایر , شیما شهرابی

پیام‌های تسلیت کنار هم قرار گرفته‌اند و تاج گل‌ها ردیف شده‌اند. این‌جا مسجد یا حسینیه یا حتی سالن اجتماعات و ... نیست. همه این‌ها روی پیج برگزار کنندگان مراسم قرار گرفته و شرکت‌کنندگان به شکل آنلاین در مراسم حاضر شده‌اند تا از دست رفتن پرفسور علی جوان، استاد دانشگاه ام آی تی ر ا اینترنتی به سوگ بنشینند. حاضران مراسم از همه نقاط دنیا در این مراسم حضور دارند، ایران و اروپا و آمریکا و ...
 
 آگهی ختم اینترنتی این استاد دانشگاه در دو روز گذشته بارها در صفحات مجازی به اشتراک گذاشته شده و از آن به عنوان اولین ختم آنلاین نام برده شده اما مراسم ختم او، اولین ختم آنلاین نیست. وب سایت ekhatm.com تاکنون چندین ختم اینترنتی برگزار کرده است، از ختم اینترنتی برای مهرداد اولادی تا ختم اینترنتی داود رشیدی و پیام بنی‌هاشم، همان جوان کوهنورد و امدادگر کوهستان که مرداد ماه بر اثر حادثه جانش را از دست داد.
 
برگزاری مراسم ختم آنلاین تنها برای شخصیت‌های معروف و برجسته هم نبوده، در این سایت چندین ختم اینترنتی دیگر هم برگزار شده که فرد متوفی نه بازیگر و ورزشکار بوده و نه یک شخصیت علمی برجسته، فقط اسامی و اعلامیه‌های ترحیم افراد روی دیوار سایت قرار گرفته. افرادی که مراسم شان برگزار شده یا در انتظار برای برگزاری مراسم آنلاین هستند.
 
 در ورودی این سایت تصویر زنی در لباس مشکی دیده می‌شود که در فکر فرو رفته و ابرهای کنار تصویر خبر از فکرهای او می‌دهند. در تصویر اول او فکر می‌کند که چطور خودش را برای مراسم ختم به شهرستان برساند و در تصاویر بعدی او از این که مراسم را در ای ختم و به صورت اینترنتی برگزار کرده‌اند، راضی است. این سایت در قسمت معرفی خود را به عنوان اولین برگزار کننده مراسم ترحیم اینترنتی معرفی کرده و نوشته: «هم اکنون وقتی یک داغ فرا می رسد دیگر درد و رنج دوری و فراق سایر بازماندگان معنا ندارد. یکی از بازماندگان می تواند در سایت ای ختم یک مراسم اینترنتی را به راحتی و از پشت رایانه سفارش دهد و با ایمیل همه را دعوت کند: همه را از همه جای دنیا. همه می توانند در ساعت و روز مشخص به این وب سایت بیایند به راحتی و رایگان عضو شوند و روی مراسم فرد مرحوم مورد نظر کلیک کنند: هم اکنون در کنار سایر بازماندگان و اقوام و دوستان هستند و همگی می توانند به گفت و شنود از آن روانشاد بپردازند یا به دلداری بازماندگان نزدیک. ای ختم راهی است برای نزدیکی دل های داغدار.»
 
برگزار کنندگان با یک  ایمیل و گذاشتن عکس و مشخصات متوفی می‌توانند یک مراسم ختم انترنتی ایجاد کنند مراسم ختمی که هم می‌تواند عمومی باشد و حضور برای همه مجاز و هم می‌تواند خصوصی باشد و فقط کاربرانی که رمز عبور دارند، قادر به شرکت در مراسم باشند.
 
آن‌ها برای برگزاری یک ختم ساده اینترنتی، مبلغ نوزده هزار تومان به این سایت می‌پردازند اما این سایت برای آن‌هایی که اهل تجملات هستند هم راهکار ارائه داده. مراسم استاندارد را به عنوان مراسمی معرفی کرده که برگزار کنندگان می‌توانند برخی چیزهایی را که به صورت پیش فرض در مراسم ختم ساده وجود دارد، تغییر دهند، مثلا  فونت نوشته‌ها یا طرح عکس و ...، هزینه این مراسم چهل و نه هزار تومان است اما مراسم دیگری هم دارند که به آن عنوان مراسم ویژه داده‌اند و هزینه برگزاری‌اش نود و نه هزارتومان است. در توضیح مراسم ویژه نوشته شده: « مراسم ویژه (نرخ: 99000 تومان) برگزارکننده بجز نام و نام خانوادگی مرحوم، امکان تغییر و تعیین همه موارد را تا پایان روز قبل از مراسم دارد. رنگ پیش زمینه ها، رنگ و نوع فونت ها، پیام ها و فایل شنیداری و عکس مرحوم، عکس برگزارکنندگان. به عبارتی همه چیز در اختیار شما خواهد بود. در پایین صفحه با فشردن دکمه "بروزرسانی" کل تنظیمات مورد نظر ذخیره می شود.»
 
برای شرکت در این مراسم هم شرکت‌کنندگان باید ابتدا با انتخاب نام کاربری، فرستادن آدرس ایمیل و انتخاب رمز عبور، عضو سایت شوند تا بتوانند در مراسم شرکت کنند.

 دسته گلهای مجازی ارسال شده از سوی شرکت کنندگان در مراسم
دست اندرکاران این سایت البته برای شرکت در مراسم هم سطوح مختلفی در نظر گرفته‌اند. در پنل کاربری پایه فرد می‌تواند به صورت رایگان در مراسم شرکت کند. در پنل کاربری استاندارد فرد مبلغ چهار هزارتومان می‌پردازد و مدت سی روز می‌تواند برای بازماندگان پیام‌های همدردی بفرستد و یا این که عکس پروفایل خود را به عکس با لباس مشکی یا عکس دو نفره با شخص متوفی تغییر دهد. پنل کاربری استاندارد هم به قول دست اندرکاران وب سایت برگزار کننده برای افرادی است که شان خاصی دارند و برای شرکت در مراسم ده هزارتومان می‌پردازند: «اعتبار این سطح کاربری سی روز است (ده هزار تومان) و برای کسانی خوب است که شاًن ویژه ای دارند. کسی که بزرگ خاندان است و می خواهد در صدر تالار مراسم بنشیند از طرح ویژه استفاده می کند. کسی که از پنل ویژه برخوردار است هر وقت آنلاین شود و به تالار مراسم وارد شود، در جایگاه ویژه نشان داده می شود.» یکی دیگر از مزایای این پنل هم فرستادن پیام خصوصی به برگزار کنندگان مراسم ذکر شده است.
 
یکی دیگر از مواردی که این سایت برای کاربران در نظر گرفته فرستادن دسته گل مجازی برای صاحبان عزا است. دسته گل‌ها و تاج گل‌ها مجازی از پنج تا چهل و نه هزارتومان قیمت دارند و عواید آن‌ها به بنیادهای خیریه‌ای که با این وب سایت همکاری دارند، می‌رسد، مثل بنیاد خیریه کودک یا بنیاد خیریه مبتلایان به سرطان در آذربایجان غربی. برای فرستادن تسلیت، هم این وب سایت شعرهای مرتبط و متن‌هایی را برای استفاده راحت کاربران در نظر گرفته است.
 
در لحظه تنظیم گزارش مراسم ختم دکتر علی جوان به همت فیزیکدانان ایرانی داخل و خارج از کشور در حال برگزاری است. هفده کاربر آنلاین در مراسم حاضر هستند. یکی از کاربران حاضر بنیاد پرفسور حسابی است . عکسی از پروفسر حسابی کنار علی جوان در پروفایل بنیاد پرفسور حسابی  قرار گرفته و در قسمت تسلیت‌ها نوشته شده: « یادگار جاودانی در گستره خاطرات علمی ایران عزیزمان. عکسی از استاد و شاگرد. تصویری گویا از بیش از نیم قرن ارتباط علمی پروفسور حسابی و پروفسور علی جوان» پیام های تسلیت و دسته گل‌ها و تاج گل‌ها هم کنار هم ردیف شده‌اند و موزیک سوگواری شنیده می‌شود. حاضران آنلاین می‌شوند، تسلیت می‌نویسند، تاج گل مجازی می‌دهند و آف لاین می‌شوند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ادبی , دانستنی ها , مذهبی ومناسبتی , ,
برچسب‌ها: مجله دانستنی ها , اطلاعات عمومی , مراسم ختم مجازی ,
مطالب مرتبط با این پست
» به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد
» سیستم نوبت دهی اینترنتی کلینیک شیخ الریس تبریز
» تقویم امرداد ۱۳۹۳: والپیپرهایی برای صفحه دسکتاپ
» ﺩﻟﺨﻮﺷﻢ ﺑﺎ ﻏﺰﻟﯽ ﺗﺎﺯﻩ ﻫﻤﯿﻨﻢ ﮐﺎﻓﯿﺴﺖ
» دانلود تصاویر وکتور عید فطر Eid Mubarak 02
» دانلود تصاویر وکتور عید فطر Amazing ShutterStock Eid Mubarak
» دلنوشته اي براي امام زمان (10)
» دلیل بسیار جالب اختراع شطرنج!
» 28 اندرز در کلام گهربار امیرالمومنین علیه السلام
» دعایی از حضرت رسول هنگام روبرو شدن با مشکل
» صد و چند نکته فرهنگ شهروندی به زبان خیلی خیلی ساده
» اینفوگرافیک : طالع بینی شکل پاهای شما
» چیزی به اندازه استحکام شخصیت مقدس نیست
» فواید آب سرد برای پوست
» ضرب المثل ایرانی
» درختی که ۴۰ نوع میوه‌ می‌دهد+ تصویر
» چرا دوشنبه عید فطر نیست؟+نقشه
» ابر وقتي كه ببارد همه جا مي بارد
» والپیپر های زیبا به همراه تقویم مرداد 1393
» من وتو
» عکس نوشته های عاشقانه و احساسی
» اس ام اس های وداع با ماه مبارک رمضان
» درس هایی که تا پیش از 20 سالگی باید یاد می گرفتید
» بیایید با فرهنگ شویم ! قسمت دهم
» داستان کوتاه/ زنجیر عشق
» داستان کوتاه / مولانا و شمس
» "حکایت یک ویرگول" از احمد شاملو
» داستان‌ کوتاه / هاچیکو ماجرای سگ دوست‌داشتنی
» گزارش تصویری طرح های گرافیکی عید فطر
» باشگاه ليورپول فرارسيدن عيد سعيد فطر را به همه مسلمانان تبريک گفت.
» خواص و فواید جادویی برخی از انواع تخمه ها
» جدیدترین پیامک ها بمناسبت فرارسیدن عیدسعیدفطر
» جدیدترین پیامک ها بمناسبت فرارسیدن عیدسعیدفطر 2
» قدرت باور ها
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-1
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-2
» گزیده ای از جملات زیبا و ماندگار از بزرگان-3
» خواندنی
» /حال‌و‌هوای مکه‌ومدینه در روزهای آخر رمضان
» به کسی جسارت نکن...
» پیامک های مناسب برای تبریک "عید سعید فطر"
» این گل های زیبا تقدیم به شما
» والپیپیر عید سعید فطر ۹۳
» بهترین دوربین های ۲۰۱۴
» دانلود نرم افزار ربنا
» برنامه های ضروری ویندوز (۱)
» برنامه های ضروری ویندوز (۲)
» برنامه های ضروری ویندوز (۳)
» برنامه های ضروری ویندوز (۴)
» برنامه های ضروری ویندوز (۵)

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409