نگه داری آکواریوم در خانه موجب بروز عفونت پوستی می شود
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
نگه داری آکواریوم در خانه موجب بروز عفونت پوستی می شود
تاریخ : پنج شنبه 9 آبان 1392
نویسنده : RmZiRn

نتایج یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که نگه داری آکواریوم در خانه می تواند موجب بروز عفونت پوستی در افراد شود.

 

به گزارش دیلی تلگراف، این مطالعه که توسط متخصصان در بیمارستان هنری فورد ایالت دیترویت آمریکا انجام شده است، نشان می دهد برخی افرادی که در خانه آکوریوم دارند به نوعی عفونت پوستی که گرانولوم آکواریوم نام دارد، مبتلا می شوند.

این عفونت ناشی از وجود باکتری مایکوباکتریوم مارینوم است و موجب بروز ضایعات کروی شکل پوستی در اندام هایی مانند دست، ساعد، شانه و پا می شود. این باکتری که پیش از این در استخرها وجود داشت به دنبال استفاده از کلر در آب استخرها از بین رفت اما در آکواریوم ها وجود دارد و بیشتر در زمان تمیز کردن مخزن موجب آلودگی می شود. به همین علت استفاده از دستکش در هنگام تمیز کردن آکواریوم و ضد عفونی کردن ابزار به کار رفته در زمان پاکسازی توصیه می شود.

جرج آلانگادن از محققانی که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: افراد به اندازه کافی اطلاعاتی در مورد خطرات باکتریایی آکواریوم خود ندارند. نخستین نشانه های عفونت دو تا چهار هفته پس از آلوده شدن ظاهر می شود. مطالعه بیمارانی که از سال 2003 تا 2013 مورد مشاوره قرار گرفتند نشان داد که تشخیص بیماری در برخی از آنها تا 161 روز طول کشیده است.

آلانگادن گفت: در چنین شرایطی به پزشکان توصیه می شود از بیماران خود در مورد محیط زندگی به خصوص قرار گرفتن در معرض باکتری از طریق آکواریوم سوال کنند. در صورتی که بیماری ناشی از مایکوباکتریوم مارینوم باشد برای انسان کشنده نیست اما می تواند برای ماهی ها کشنده باشد.

دارندگان آکواریوم باید در مورد از دست دادن وزن ماهی، زخم های کوچک بر روی پوست ماهی همراه با بی رنگ شدن، از دست دادن اشتها و تعادل آن توجه نشان دهند.

  منبع : ایرنا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409