مرور پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
مرور پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا
تاریخ : شنبه 2 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn
تیم والیبال کشورمان در سه بازی اخیر خود در جام بین قاره‌ای یک پیروزی ارزشمند برابر ایتالیا کسب کرده و در دو بازی دیگر برابر برزیل و روسیه شکست خورده است؛ این چهارمین دیدار بزرگ ایران در این رقابت‌ها بود که برابر قهرمان منطقه کونکاکاف که سابقه قهرمانی جهان و المپیک را هم در کارنامه خود دارد، برگزار شد. به این ترتیب، ایران از چهار دیدار بزرگ خود در این رقابت‌ها، دو پیروزی و دو شکست ‌در کارنامه خود ثبت کرده است.

خولیو ولاسکو و سربازانش که از ساعت ۶:۴۰ امروز در ژاپن به مصاف ایالات متحده رفته بودند تا در چهارمین دیدار خود در جام بین قاره‌ای را انجام دهند، نخستین پیروزی تاریخ والیبال ایران برابر تیم قدرتمند ایالات متحده را رقم زدند.

 
به گزارش «تابناک»، دو تیم والیبال ایران و ایالات متحده پیش از این سابقه دو دیدار با یکدیگر را داشتند که در هر دو دیدار، ‌تیم والیبال قدرتمند ایالات متحده ‌برنده بازی بود و خولیو ولاسکو که در زمان حضورش در ایران، انواع و اقسام بردهای تاریخی را در کارنامه خود ثبت کرده، می‌خواست تا پیروزی برابر ایالات متحده را هم در کارنامه خود ثبت کند.
 
تیم والیبال کشورمان در سه بازی اخیر خود در جام بین قاره‌ای یک پیروزی ارزشمند برابر ایتالیا کسب کرده و در دو بازی دیگر برابر برزیل و روسیه شکست خورده است؛ این چهارمین دیدار بزرگ ایران در این رقابت‌ها بود که برابر قهرمان منطقه کونکاکاف که سابقه قهرمانی جهان و المپیک را هم در کارنامه خود دارد، برگزار شد. به این ترتیب، ایران از چهار دیدار بزرگ خود در این رقابت‌ها، دو پیروزی و دو شکست ‌در کارنامه خود ثبت کرده است.

بنا بر این گزارش، آمریکایی‌ها همواره در میان مدعیان والیبال جهان برای خود اسم و رسمی داشتند. قهرمانی المپیک سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ در کنار ده‌ها عناوین دیگر، کلکسیونی از افتخارات را در تاریخ والیبال این کشور پدید آورده است. فدراسیون جهانی والیبال از آمریکا به ‌چهارمین تیم پرافتخار تاریخ والیبال جهان یاد می‌کند. ایران در آخرین دیدار خود در این رقابت‌‌ها باید به مصاف ژاپن میزبان برود که رقیب سنتی ما در آسیاست.
 
سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و فرهاد ظریف ترکیب تیم ایران را در آغاز مسابقه به نمایش گذاشتند.
پیروزی تاریخی تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا
 
تیم ملی کشورمان که پس از بازی نخست امیرغفور، یکی از بازیکنان تأثیرگذار خود را از دست داده بود، در ست نخست این بازی با مصدومیت محمد موسوی، یکی دیگر از بهترین بازیکنان کشورمان روبه‌رو شد تا به این ترتیب به بازیکنان رو نیمکت اتکا کنند.
 
پیروزی تاریخی تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا
 
با این حال، این بازی را باید بازی تعویض‌های خوب ولاسکو دانست، چرا که پس از گره خوردن بازی او، مهدوی را به جای معروف راهی زمین کرد و همین ‌باعث شد تا جریان بازی در ست چهارم به سود ما تغییر کند و سرانجام در ست پنجم، تیم کشورمان برنده بازی شود.

 
 
پخش زنده بازی
ست شماری

 

ایران

۳

۲

آمریکا

 
ست اول
ایران   ۲۸          ۲۶   آمریکا
ست دوم
ایران   ۱۹          ۲۵   آمریکا
ست سوم
ایران   ۱۹         ۲۵    آمریکا
 
ست چهارم
ایران   ۲۷          ۲۵   آمریکا
 

* پنج امتیاز ابتدایی ۳ ـ ۲ به سود تیم کشورمان توزیع شد.
* سرویس فرهاد قائمی ششمین امتیاز بازی را برای ما کسب می‌کند.
* در حالی که دو تیم ۷ ـ ۷ برابر بودند، جای خالی که معروف انداخت به امتیاز تبدیل نشد و آمریکا با نتیجه ۸ ـ ۷ وقت استراحت فنی اول را کسب کرد.
* بعد از وقت استراحت فنی اول آمریکا امتیاز خود با ایران را افزایش داد. ایران ۱۲ ـ ۱۵ آمریکا
* آمریکا با سه امتیاز اختلاف نسبت به ایران به عدد شانزده رسید تا وقت استراحت فنی دوم اعلام شود.
* در لحظات بعد از قت استراحت بازیکنان ایران اختلاف امتیاز خود با یاالات متحده را به یک رساندند. ایران ۱۶ ـ ۱۷ آمریکا
* حمزه زرینی جای میرزاجانپور را در ترکیب اصلی گرفت.
* مهدی مهدوی و‌ آرمین تشکر با یک کار سرعتی امتیاز ایران را هجده رساندند.
* ضربه اندرسون به برن از زمین می‌رود تا بازی به تساوی کشیده شود و مربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کند.
* بعد از وقت استراحت بازیکنان ایالات متحده دو امتیاز کسب می‌کنند تا اختلاف دو امتیازی نسبت به کشورمان در لحظات پایانی ست چهارم را ثبت کنند.
* بازی خوب بچه‌ها اختلاف امتیاز را به یک می‌رساند تا در امتیاز ۲۳ ـ ۲۲ مربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کند.
* بعد از وقت استراحت تشکری توپ را به دست ادرسون می‌کوبد تا بازی ۲۳ ـ ۲۳ برابر شود.
* رحمان داودی امتیاز ۲۴ را برای کشورمان کسب می‌کند تا با دفاع خوب غلامی و تشکری، ایران به امتیاز ۲۵ برسد و از آمریکا پیش بیفتد.
* فرهاد قائمی با یک ضربه پرقدرت امتیار بیست و ششم را نصیب ایران کرد تا تیم کشورمان در آستانه پیروزی قرار گیرد.
* سرویس خوب فرهاد قائمی در زمین آمریکا با دریافت خوبی همراه نشد تا بازیکنان تم کشورمان امتیاز بیست و هفتم را کسب کنند و بازی به ست پنجم کشیده شود.

 
ست پنجم
ایران   18          16   آمریکا
 

* عادل غلامی اولین امتیاز بازی را به سود کشورمان کسب کرد.
* عادل غلامی با یک دفاع عالی برابر فردی دومین امتیاز بازی هم برای ایران ثبت می‌شود.
* حمزه زرینی با یک دفاع عالی، سومین امتیاز پیاپی را به سود ایران ثبت کرد.
* نتیجه ۳ ـ ۰ بازی به سود ایران، مربی آمریکا را مجبور کرد در‌‌ همان دقایق ابتدای از وقت، استراحت کند.
* وقت استراحت هم به کمک آمریکا نیامد و عادل غلامی با یک دفاع عالی دیگر چهارمین امتیاز پیاپی بازی را به سود ایران کسب کرد.
* بعد از چند جابجایی توپ بین زمین ایران و آمریکا این رونی کاپیتان ایالات متحده بود که نتوانست توپ را از تور عبور دهد و امتیاز ایران به شش و اختلاف امتیاز به چهار رسید.
* کار سرعتی خوب آرمین تشکری و مهدی مهدوی امتیاز هفتم را برای کشورمان کسب می‌کند. ایران ۷ ـ ۳ آمریکا
* با ضربه جای خالی مهدی مهدوی امتیاز هشتم برای کشورمان کسب می‌شود تا زمین بازی عوض شود.
* اندرسون توپی را که چندین بار در زمین دو تیم رد و بدل شد ‌به امتیاز ششم آمریکا تبدیل کرد تا امتیاز ششم برای آمریکا کسب شود.
* دو اختلاف امتیاز ایران آمریکا موجب شد تا ولاسکو تقاضای وقت استراحت کند.
* حمزه زرینی امتیاز نهم ایران را کسب می‌کند. ایران ۹ ـ ۶ آمریکا
* دهمین امتیاز ایران با ضربه جای خالی رحمان داودی کسب می‌شود.
* ضربه عادل غلامی دفاع می‌شود تا بازی ۱۰ ـ ۹ به سود ایران شود و اختلاف امتیاز ایران و آمریکا به عدد یک برسد.
* حمزه زرینی روی پاس خوب مهدوی امتیاز یازدهم را برای ایران کسی می‌کند.
* سرویس زرینی تبدیل به امتیاز نمی‌شود تا آمریکا به عدد ۱۰ برسد.
* وقتی ایالات متحده با کسب امتیاز سرویس بازی را تساوی کشاند، ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرد.
* دریافت خوب ظریف موجب می‌شود تا قائمی امتیاز دوازدهم را برای ایران کسب کند.
* بلافاصله پس از این داودی امتیاز سیزدهم را کسب می‌کند تا در لحظات پایانی بازی ایران با دو امتیار اختلاف پیش باشد.
* مربی ایالات متحده تقاضای وقت استراحت می‌کند.
* کار خوب مهدوی موجب می‌شود تا بازیکنان تیم کشورمان امتیاز چهاردهم را کسب کنند.
* داو‌دی سرویسش را به تور می‌کوباند.
* با امتیازی که پورت برای ایالات متحده کسب می‌کند، بازی ۱۴ ـ ۱۴ برابر می‌شود.
* شهرام محمودی و معروف وارد زمین می‌شوند.
* شهرام محمودی امتیاز پانزدهم را برای کشورمان کسب می‌کند.
* حمزه زرینی با کسب امتیاز شانزدهم بار دیگر کشورمان را در آستانه پیروزی قرار می‌دهد.
* بار دیگر حمزه زرینی با ‌امتیاز هفدهم ایران را در آستانه پیروزی قرار می‌دهد.
* مهدوی و داو‌دی وارد زمین می‌شوند.
* سرانجام با ضربه‌ای که زرینی از منطقه چهار در زمین ایالات متحده می‌خواباند ایران به امتیاز نوزده می‌رسد و برنده ست پنجم و بازی می‌شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409