تجربه برف یک متری در ورزقان+تصاویر دیدنی
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
تجربه برف یک متری در ورزقان+تصاویر دیدنی
تاریخ : شنبه 23 آذر 1392
نویسنده : RmZiRn

به گزارش آناج به نقل از فارس، بارش سنگین برف که از دو روز گذشته در این شهرستان آغاز شده است با وجود تلاش شبانه روزی راهداران موجب مسدود 120 روستای این شهرستان شده است.

اهالی 120 روستای ورزقان همچنان چشم انتظار برف‌روبی

اصغر محمودی رئیس اداره راه و شهرسازی ورزقان گفت: بارش سنگین برف در شهرستان ورزقان باعث قطعی ارتباط و تردد راه‌های 120 روستا به مرکزشهر شده و کولاک شدید در روستاهای جنگل‌نشین ارتفاع برف را بیش از 1.5 متر رسانده است.

وی افزود: با تلاش اکیپ راهداری ورزقان جاده ورزقان به تبریز، ورزقان به اهر و ورزقان به خاروانا هم‌اکنون باز شده ولی از 150 روستای این شهرستان تنها 30 روستا فعلا ارتباط به مرکز شهرستان دارند.

محمودی افزود: اکیپ راهداری ورزقان شبانه روز در تلاشند تا در روزهای آینده بقیه راه‌های ارتباطی روستاها را باز کنند.

تلاش‌های شبانه روزی اکیپ امدادی شبکه بهداشت مانع مرگ حتمی چندین بیمار در روستاهای دورافتاده و جنگلی ورزقان شد.

در تماس تلفنی از چندین روستا مبنی بر رسیدن موعد زایمان مادران باردار و همچنین بیمار آپاندیسیت با شبکه بهداشت ورزقان بلافاصله اکیپ امدادی به همراه اکیپ راهداری ورزقان به 3 روستا اعزام و بعد از 7 ساعت تلاش مضاعف در این هوای برفی موفق به نجات این عزیزان شدند.



















 

مس سونگون و شهرداری تبریز به کمک ورزقانی‌ها رفتند

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در گفتگویی گفت: در حال حاضر 22 دستگاه انواع خودروهای سنگین که از طریق مجموعه‌هایی مانند مس سونگون، شهرداری تبریز تامین شده‌اند در حال برف‌روبی و باز کردن مسیرهای تردد در شهرستان ورزقان هستند.

وی افزود: تمام مسیرهای اصلی در شهرستان ورزقان از جمله مسیر ورزقان به اهر، به تبریز، به خاروانا و سیه‌رود باز بوده و تردد در آنها امکانپذیر است.

فروغی همچنین از باز بودن راه‌های روستایی که در مسیر راه‌های اصلی قرار دارند خبر داد و گفت: روستاهایی که در مسیرهای فرعی قرار دارند با مشکلاتی برای تردد مواجه هستند.

وی تداوم بارش را دلیل اصلی مسدود بودن راه‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بارش برف به شدت در منطقه ادامه دارد باز کردن مسیر توام با مسدود شدن آن به دلیل بارش‌ها است.

این مقام مسئول از تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی در حوزه ماموریتش قدردانی کرد و گفت: با کوچک‌ترین تماس روستائیان، به خصوص در رابطه با مسائل درمانی، نیروهای امدادی و راهداری توان و نیروی خود را برای باز کردن مسیر روستای مزبور معطوف می‌کنند تا در کمترین زمان امکان تردد و انتقال بیماران فراهم شود.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409