به عکس‌هایتان جلوه‌ای انفجاری دهید.
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
به عکس‌هایتان جلوه‌ای انفجاری دهید.
تاریخ : دو شنبه 2 دی 1392
نویسنده : RmZiRn

زوم انفجاری یکی از تکنیک های قدیمی است که ایجاد آن به مهارت و البته کمی هم شانس در هنگام نوردهی نیاز دارد. اما خوشبختانه فتوشاپ با فیلتری کوچک امکان ایجاد این جلوه را در عکس های دیجیتال هم به آسانی فراهم می آورد.

 


 

 

1) کپی کردن لایه پس زمینه

عکس Zoom_start.jpg را باز کرده و با استفاده از پنجره Layers یک کپی از لایه اصلی تهیه کنید.برای انجام این کار ، می توانید آیکون این لایه را بر روی آیکون Create New Layer بکشید تا یک کپی از این لایه ایجاد گردد و یا با انتخاب لایه و کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه Duplicate Layer چنین کاری را صورت دهید.بعد از انجام این کار ، لایه جدید Background Copy نمایان می شود.



2) به کارگیری فیلتر

لایه Background Copy را با کلیک بر روی پیش نمایش آن در پلت Layers انتخاب کنید.این لایه ، لایه ای است که باید تغییرات تان را بر روی آن اعمال کنید.سپس ، فیلتر Radial Blur را با دنبال کردن Filters>Blur>Radial Blur به تصویر بیافزایید. اکنون پنجره radial Blur بر روی صفحه نمایش داده می شود.


3) آزمودن تنظیمات

این پنجره گزینه های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. گزینه Zoom را انتخاب کنید (Spin خطوط حلقوی تار ایجاد می کند). Blur center را به نقطه ای که می خواهید خطوط تار از آن نقطه بتابند، حرکت دهید. Quality را به Draft تنظیم کنید تا اعمال فیلتر با سرعت بیشتری صورت بپذیرد. Blur Amount را تنظیم کنید و سپس روی کلید OK کلیک کنید.



4) Undo و شروع مجدد

در این جا ما Amount را به 85 تنظیم کرده ایم و همانطور که مشاهده می کنید شدت جلوه ایجاد شده از حد کافی بیشتر است. جلوه مورد نظر ایجاد شده است اما پس زمینه عکس بسیار تار شده است. با استفاده از Ctrl+Z عمل انجام شده را به عقب بازگردانید . این کار را می توانید با انتخاب گزینه Undo Radial Blur از منوی Edit نیز به انجام رسانید.



5) تنظیمات نهایی

مراحل سه و چهار را تکرار کنید تا نتیجه ای مطابق رضایت تان کسب نمایید . در اینجا ما Amount را به 50 و Quality را به Best تنظیم کرده و کلید Ok را فشرده ایم.



6) پاکسازی انتخابی برخی نواحی عکس

فیلتر باعث می شود که این جلوه به تمامی نقاط عکس اعمال گردد. برای بازیابی وضوح قسمت مرکزی عکس و سوژه(گلی که کاملا در فوکوس بود) از ابزار Eraser برای پاک کردن این قسمت از این لایه استفاده کنید . با این کار این قسمت از عکس اصلی که در لایه زیرین قرار داشت نمایان می شود. عمل پاک کردن را به آرامی و با استفاده از یک قلم موی نرم انجام دهید و هنگامی که از نتایج کار رضایت دارید به کار پایان دهید.





|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409