.:: کاربردهایی از روغن زیتون که نمی دانستید ::.
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
.:: کاربردهایی از روغن زیتون که نمی دانستید ::.
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1392
نویسنده : RmZiRn

علاوه بر خصوصیات مثبتی که از روغن زیتون به عنوان یک روغن سالم و مفید می شناسیم، کاربردهای دیگری نیز برای آن وجود دارد. در این مطلب به برخی کاربردهای جالب این روغن اشاره شده است که شما دوستان را به مطالعه این خصوصیات کاربردی دعوت می کنیم.

تمیزکننده دست های آغشته به روغن صنعتی
برای از بین بردن روغن خودرو یا رنگ از دستان تان، یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری نمک یا شکر را روی کف دستان خود بریزید و خوب به هم بمالید. سپس آن ها را با آب و صابون بشویید. این روش نه تنها دستان تان را تمیزتر خواهد کرد، بلکه باعث نرمی بیشتر آن ها نیز می شود.

حالت دهنده مو
اگر موهایی خشک و شکننده دارید و از این موضوع رنج می برید با انجام این کار می توانید موهایی نرم داشته باشید: نصف فنجان روغن زیتون را حرارت دهید (توجه کنید که نجوشد)، سپس آرام آن را بر روی موهای خود بمالید. بعد از آن موهای خود را با کیسه فریزر بپوشانید و در یک حوله بپیچید. اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه در همین حالت بماند و سپس آن را با شامپو خوب شست وشو دهید.

تمیز کردن مو
آیا تا به حال به هنگام رنگ کردن ساختمان، مقداری رنگ نیز به موهای شما چسبیده است؟ می توانید در این صورت با به کار بردن یک پنبه آغشته به روغن زیتون و مالیدن آن به موهای خود، رنگ ها را به راحتی پاک کنید.

جلادهنده مبلمان
بازگرداندن درخشش مبلمان چوبی با این روش که در ادامه گفته می شود امکان پذیر است: دو سوم یک بطری خالی شیشه پاک کن را روغن زیتون و یک سوم آن را آب لیمو یا سرکه سفید بریزید. بطری را تکان دهید تا خوب با هم مخلوط شوند. سپس روی سطوح چوبی مبلمان مقداری که مورد نیاز است، بپاشید و با دستمال نخی نرم یا دستمال کاغذی آن را پاک کنید.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409