آشنایی با عجایب 7 گانه آب در بدن
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
آشنایی با عجایب 7 گانه آب در بدن
تاریخ : سه شنبه 8 بهمن 1392
نویسنده : RmZiRn

یکی از راهکارهای اساسی برای از دست دادن وزن و کمک به سوخت و ساز بدن, نوشیدن آب است. یکی دیگر از عجایب آب, ایجاد احساس خوشی است.

 

تناسب اندام

متخصصان به زنان توصیه می کنند برای این که به تناسب اندام دست پیدا کنند به جای نوشیدنی های پرکالری، نوشیدن یک لیوان آب، پیش از خوردن وعده های غذایی را جایگزین کنند تا به این ترتیب احساس سیری کنند.

از طرفی نوشیدن آب، میزان سوخت و ساز بدن را شدت می بخشد به خصوص که بطری آب به حد قابل توجهی سرد باشد چرا که بدن نیاز به فرایندی دارد تا آب مصرفی را گرم کند و همین فرایند در صورتی انجام خواهد شد که فرد چند کالری بسوزاند.

انرژی بخش باورنکردنی

اگر احساس می کنید دیگر رمق و انرژی برایتان نمانده است آب بنوشید چرا که بدن در صورت کم آب شدن، احساس خستگی را انتقال می دهد. مقدار مناسب آب مصرفی، این امکان را به قلب خواهد داد که پمپاژ بهتری داشته و به این ترتیب عملکرد بهتری هم نصیب فرد می شود. همچنین آب، حمل و نقل اکسیژن در خون را سهولت می بخشد و همین باعث می شود مواد مغذی ضروری به سلول های بدن سریع تر منتقل شود.

کاهش دهنده استرس

حدود 70 تا 80 درصد از بافت مغز را آب تشکیل می دهد بنابراین احساس تشنگی مانند زنگ هشداری است که کم آبی بدن را گوشزد می کند، ضمن این که کم آبی سطح استرس را در فرد افزایش می دهد به همین دلیل اگر همواره یک بطری آب روی میز کار قرار دهید یا این که در حین انجام حرکات ورزشی بطری آب همراه داشته باشید و جرعه جرعه از آن بنوشید توانایی این را خواهید داشت سطح استرس را در پایین ترین میزان ممکن نگه دارید.

ساخت عضلات

نوشیدن آب، به جلوگیری از گرفتگی عضله کمک می کند و به روان سازی مفاصل بدن می انجامد. بر همین اساس هنگامی که بدن خود را به خوبی هیدراته کنید، امکان ساعات طولانی تر ورزش را برای خود فراهم کرده اید.

پوست خود را تغذیه کنید

خطوط نازک و چین و چروک های عمیق پوست زمانی ایجاد می شود که بدن زنان دچار کم آبی شده باشد. آب، کرم زیبایی طبیعت است و نوشیدن آن، سلول های پوست را به شادابی تشویق می کند. آب مانع گر گرفتگی و جریان نامناسب گردش خون خواهد شد که به درخشش پوست زنان کمک می کند.

همراه همیشگی

آب همانند فیبر به هضم مناسب غذا کمک می کند. به این ترتیب منجر به انحلال ذرات زائد دریافت شده از طریق دستگاه گوارش می شود.
نکته مهم در این رابطه به مسائل گوارشی باز می گردد زیرا کم آبی به معنای جذب تمام آب مصرفی توسط بدن است و به این ترتیب خشکی و ترک خوردگی روده بزرگ ایجاد می شود.

کاهش دهنده سنگ کلیه

متاسفانه در سال های اخیر احساس درد در ناحیه کلیه، به دلیل وجود سنگ کلیه افزایش پیدا کرده است و این موضوع به کودکان هم سرایت کرده زیرا میزان کمی آب می نوشند.

آب خاصیت رقیق کنندگی املاح و مواد معدنی را دارد. وجود بلورهای جامد شناخته شده در ادرار نشان دهنده سنگ های کلیوی است که بخشی از دلایل ایجاد آن، به کم آبی مربوط می شود بنابراین با مصرف میزان کافی آب، این مشکل را از خود دور کنید.

بر اساس موارد یاد شده توجه داشته باشید اگر به اندازه کافی آب بنوشید، تشنگی ها را مورد توجه قرار دهید و بر اساس میزان فعالیت و شرایط آب و هوایی محل زندگی تان، میزان قابل قبولی از آب را به بدنتان برسانید اطمینان داشته باشید نه تنها از دیدن سلامت و شادابی در آیینه لذت می برید بلکه با داشتن تناسب اندام، سلامت جسم و روح را برای خود به ارمغان آورده اید.

  منبع : نگاه امروز


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409