طوفان دوباره در تهران / طوفان به سمت دماوند و سمنان در حرکت است
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
طوفان دوباره در تهران / طوفان به سمت دماوند و سمنان در حرکت است
تاریخ : شنبه 17 خرداد 1393
نویسنده : RmZiRn

طوفان دوباره در تهران / طوفان به سمت دماوند و سمنان در حرکت است

طوفان دوباره در تهران / طوفان به سمت دماوند و سمنان در حرکت است

براساس این گزارش، شدت توفان به قدری شدید بود که تردد خودروها را در شهر مختل کرد و در برخی معابر سطل های زباله به میان خیابان پرتاب شد.
مهندس احد وظیفه - مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: طوفان از لحظاتی پیش در پایتخت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود وزش این تندباد تا حدود نیم ساعت دیگر ادامه داشته باشد.
وی افزود: تا لحظه مخابره این خبر بیشترین سرعت وزش این طوفان در فرودگاه امام خمینی(ره) و مناطق جنوبی پایتخت 90 کیلومتر بر ساعت و فرودگاه مهرآباد 72 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.
وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر شنبه شاهد بارندگی در پایتخت باشیم.
این هشدار سازمان هواشناسی کشور در حالی منتشر شده است که شهرستان کرج از حدود ساعت 19 امروز با توفان مواجه شد که به مدت 40 دقیقه ادامه داشت.

سازمان هواشناسی همچنین پیش بینی کرد، آسمان تهران طی دقایق آینده شاهد وقوع رعد و برق و باراش باران به صورت رگبار خواهد بود. 

** آماده باش کامل سازمان آتش نشانی 

در همین حال سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ایستگاه های آتش نشانی پایتخت به دنبال وقوع توفان مجدد در تهران در آماده باش کامل قرار دارند. 

سیدجلال ملکی عصر جمعه به دنبال وقوع توفان با سرعت بالای 70 کیلومتردر ساعت در گفت و گویی افزود: آتش نشانان پایتخت با تمام تجهیزات و امکانات آماده ارایه خدمات به حادثه دیدگان احتمالی هستند .

این توفان از ساعت حدود 19:20 عصر پس از عبور از استانهای قزوین و البرز وارد تهران شد.


** تکرار وقوع توفان در تهران پیش بینی شده بود 

رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه به دنبال وقوع توفان نسبت به تکرار این پدیده جوی هشدار داده بود.

به گفته وی تهران به دلیل خشک و نیمه خشک بودن و زمین های مستعدی که در اطرافش هست دچار چنین مشکل خاصی شد و شرایط روز دوشنبه ویژه بود؛ باید بگوییم که مشکل خاصی در خصوص آلودگی هوا وجود ندارد و با وجود وزش باد ناپایداری جوی طبیعی است.
حسن عباسی - میدر روابط عمومی اورژانس تهران در این خصوص گفت: بر اثر ریزش مصالح ساختمانی ناشی از وزش توفان عصر امروز تهران ، یک پسر در جنوب این شهر مصدوم و راهی بیمارستان شد.
حسین درخشان - سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در 3 استان قزوین، البرز و تهران خبر داد و گفت: طبق اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نسبت به آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها اقدام شد اما تا کنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی این طوفان دریافت نشده است.
مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی مقابله مدیریت بحران کشور اظهار داشت: قبل از اینکه طوفان و گردوخاک به تهران برسد، سازمان هواشناسی به ما این موضوع برای آماده‌باش کامل اعلام کرد.
وی ادامه داد: شدت وزش باد و طوفان امروز مانند روز دوشنبه 12 خرداد نیست.
وی ادامه داد: این شدت ورزش باد کمتر از روز دوشنبه است و تنها خسارتی که به بار آورده است قطعی آب در منطقه رباط‌کریم است.
سرهنگ سید تیمور حسینی - رییس پلیس راهور تهران نیز در این خصوص با اشاره به این که وزش طوفان در پایتخت از حوالی ساعت 19 از منطقه 21 آغاز شد به ایسنا گفت: در پی وزش این طوفان حدود 5 اصله درخت در معابر اصلی پایتخت سقوط کرده است و در طول خیابان امام‌زاده حسن و پاسداران سقوط چند بیلبورد گزارش شده است و در میدان 9 دی نیز چند میله پرچم احتمال سقوط دارند.
وی افزود: همچنین در خیابان پاسداران محدوده بوستان‌ها و غرب به شرق همت رو به روی ونک پارک نیز به دلیل سقوط بیلبورد تبلیغاتی بخشی از مسیر مسدود شده است که تلاش عوامل شهرداری برای بازگشایی این معابر ادامه دارد.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که وزش طوفان موجب قطع برق تعدادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شد افزود: در حال حاضر ترافیک معابر پایتخت نیمه‌سنگین است.
 
گزارشات دریافتی از خبرنگاران در سطح شهر نیز حاکیست در پی وزش طوفان جمعه تعدادی از درختان بر روی خودروها سقوط کرده و موجب بروز خسارات مالی به آنها شده است.
 سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد: طوفان و باد شدید در استانهای تهران، البرز و قزوین تاکنون هیج خسارت جانی و مصدومی نداشته است. طوفان در این استانها عبور کرده و به سمت دماوند و سمنان در حرکت است.
 


 
این خبر تکمیل می‌شود
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409