جایی در همین نزدیکی ها... aboaftab.blog.ir ©
مشاوره،اجراء و نظارت -----ISSR,SSQR,ISO9001,IATF16949
جایی در همین نزدیکی ها... aboaftab.blog.ir ©
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393
نویسنده : RmZiRn

امام صادق(ع):  
إِذَا کَانَتْ لَیْلَةُ الْقَدْرِ نَزَلَتِ الْمَلَائِکَةُ وَ الرُّوحُ وَ الْکَتَبَةُ إِلَى سَمَاءِ الدُّنْیَا. تفسیرقمی ،ج1،ص366
 در شب قدر فرشتگان و روح و کاتبان اعمال به آسمان دنیا نازل می شوند.

 

گمان میکردم قبل از شروع ماه مبارک، این پست نوشته و کامل میشود و من میتوانم در روز اول ماه رمضان، مطلبی که امروز در اینجا قصد دارم بنویسم را منتشر کنم! اما چه شد؟! در واقع امروز که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و اولین شب قدر است، به خودم آمدم و دیدم؛

ای دل غافل! فرصتم چه زود از دست رفت... (باز هم جای شکر دارد وجود عزیزی که مثل همیشه تلنگرهای بجا می زند.)

حالا بندگان دیگر خدا هم که امثال من هستند و فرصتی که گذشته را به نوعی مشغول کار دنیا بوده اند، حتما میدانند که میخواهم چه بگویم!

امشب، اولین شب قدر است، شبی که فوج فوج ملائک به زمین می آیند و حساب و کتاب ها میکنند و تقدیرها می نویسند و ما شاید "خواب" باشیم!!  

جایی در همین نزدیکی ها...

بله! چیز عجیبی نیست! این روزها خواب زدگی خیلی ها را در بر گرفته و اگر ما هم به خودمان نیاییم می بینیم که صبح شده و تقدیرمان در خواب نوشته شده است و فرصتی که برای توبه و استغفار و دعا بود را مفت از دست داده و هیچ عایدی از این ماه و این شب نداشته ایم... ( خیلی دردناک و وحشت آور است! خدا نصیب نکند...)

این شب هایی که دور و برمان پر از فرشته است و شاید جایی در همین نزدیکی هایمان فرشته ای چشم به ما دوخته تا لب به توبه و دعا باز کنیم و دعایمان را شنیده و برآورده کند، این روزها و شب های پربار و پر برکت را قدر بدانیم. همت کنیم و در شب زنده داریمان مسلمین دیگر و ملتمسین دعا را فراموش نکرده و دعاگویشان باشیم. 

در شب های پر قدر "قدر" ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید. التماس دعا.

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پ.ن1: پروردگارا؛ در این شب عزیز و پربرکت قدر، رحم کن بر بنده ی فراموشکار وگناه کارت، توبه ی ما را بپذیر و بر اعمال و کارنامه ی پر از تقصیر و گناه ما، پرده ی عفو و رحمتت را بکش که جز تو پناهی نداریم؛ یا ستارالعیوب.

خدای بزرگ و مهربانم؛ اگر تو بر ما رحم نکنی، و اگر تو ما را به خوبی ها و مسیر درست هدایت نکنی، در چاه عذاب و بدبختی اعمال خود گرفتار خواهیم شد. اکنون در این شب عظیم، چگونه است که کمال رحمانیت و عطوفتت شامل حال بنده ای خواهد شد؟ ما را لایق این کمال بدان و توبه های ما را بپذیر و به راه راست هدایت کن و از بدهی ها و خطا و گناه تا ابدیتت، دور نگاهمان دار. آمین یا رب العالمین.

 

پ.ن2: سپاس خدای را که ما را به توبه رهنمون شد که آن را جز از سر لطف و فضل بر خود نیافتیم و اگر تنها این لطف و فضل او را به شمار آوریم باز نعمتش بر ما عظیم و احسانش بر ما بزرگ است و فضلش بر ما بی منتهاست چرا که شیوه ی او در توبه پذیری از گذشتگان این گونه نبوده است. همانا وظیفه سنگینی را که توان انجامش نداشتیم از دوشمان برداشت. و جز به اندازه ی طاقتمان تکلیف نفرمود و جز اعمال آسان به ما روا نداشت و برای هیچ یک از ما عذر و بهانه ای باقی نگذاشت. پس در میان ما بدبخت کسی است که با او مخالفت کند و سعادتمند است آنکه مشتاقانه او را اطاعت نماید.*

 

*صحیفه سجادیه _ نیایش یکم؛ حمد و ثنای پروردگار


aboaftab.blog.ir ©


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

آخرین مطالب

/
بسم الله الرحمن الرحیم، وَإِن يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ♥♥♥♥♥ اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد ﷺ وَ آلِـ مُحَـمَّد ﷺ وَ عَجِّـلْ فـَرَجَـهُم ♥♥♥♥♥ به نام خدایی که ماهی کوچک قرمز را محتاج دریای بی کران آبی کرد... ♥♥♥♥♥ رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا (80/اسراء) پروردگارا ! مرا در هر کاری به درستی وارد کن و به درستی خارج ساز واز جانب خود برایم حجتی یاری بخش پدید آور ! ♥♥♥♥♥ اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَ في كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَ حافِظاً وَ قائِداً و َناصِراً وَ دَليلاً وَ عَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً ♥♥♥♥♥ اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ *(۲۵۵)* لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ *(۲۵۶)* اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ *(۲۵۷)*..... صدق الله العّلی العّظیم ♥♥♥♥♥ اللَّهُمَّ صَلِّ علی ، علی بْنِ موسي الرِّضَا مرتضي الامام التَّقِيَّ النَّقِيَّ وَ حُجَّتِكَ علی مِنْ فَوْقِ الارض وَ مَنْ تَحْتِ الثري الصِّدِّيقُ الشَّهِيدُ صلاه كَثِيرُهُ تامه زاكيه متواصله متواتره مترادفه كَأَفْضَلِ ماصليت عَلَيَّ أَحَدُ مِنْ اوليائک... پرودگارا، ‌ بر علي بن موسي الرضاي برگزيده ،‌ درود و رحمت فرست . آن پيشواي پارسا و منزه و حجت تو بر هر كه روي زمين و زير خاك است. بر آن صديق شهيد درود و رحمت فراوان فرست، ‌درودي كامل و بالنده و از پي هم و پياپي و پي در پي، ‌همچون برترين و درود و رحمتي كه بر هريك از اوليائت فرستادي. ♥♥♥♥♥ خیالت راحت ! من همان منم ؛ هنوز هم در این شب های بی خواب و بی خاطره، میان این کوچه های تاریک پرسه می زنم اما به هیچ ستاره ی دیگری سلام نخواهم کرد.. ♥♥♥♥♥ سکوتم را نکن باور..... من آن آرامش سنگین پیش از مرگ توفانم..... من آن خرمن ..... من آن انبار باروتم...... که با آواز یک کبریت آتش می شوم یکسر.... ♥♥♥♥♥ 09141050409